lördag 12 mars 2011

Rum och trädgård

Var på den härliga mässan i Kista (norr om Stockholm) igår!
Alldeles lagom stor för min smak och MASSOR med fina och inspirerande saker.
Visar lite dukningsbilder och det flög totalt bort ur minnet vem som gjort dessa....
tog ett kort för att inte glömma, men var är det?


Träffade på två bloggkompisar, de gullig tjejerna Sussie, med bloggen Callian Antikt & Brocante, (duktig tjej som kunde flytande spanska och franska, i stort sett), hade dessutom massor jag hade velat ha i sin monter!


....och Lena med bloggen Country Hill. Lena och jag visste att vi hade lantställe i närheten av varandra, men aldrig träffats, men sen kom vi på att vi hade massor av kopplingar! Typ att Lena bor där jag bott de 35 första åren av mitt liv och att vi hade gemensamma bekanta!! Snirkliga äro livets stigar eller välden är bra liten eller vad man säger! Kompisen Marianne, jag hade med mig, kände också Lena fast på helt andra vägar. (Fast hon känner alla.) Lena hade en antik lampa som det nästan stod Till Barbro på, eller lampa i pannan på mig, men jag hejdade mig!


Den här var väl härlig! Riktigt blad och betongblad ovanpå det! MÅSTE testas!


Jag kom hem helt fullastad, inte ovanligt, men denna gång var det en hel del kläder!!! DEET är ju helt naturligt på en hem och trädgårdsmässa.
Ett o annat var ju liiite trångt, inte ovanligt det heller, men man kan väl banta lite......
Fint var det i alla fall!

Har ni smakat Ulriksdals Slottsträdgårds humus??? Mmmm, det vattnas i munnen då jag tänker på den, var den godaste kikärtsröra jag nånsin smakat. Lär finnas ett recept jag snart får, kan knappt bärga mig.
Vitlök, gurkmeja, spiskummin och massor av annat smaskigt.

Ha en trevlig helg
Barbro

12 kommentarer:

  1. Vilken inspiration! Rena rama vitamninkuren. Kul det där att man finner kopplingar till människor som man träffar. Ofta är världen liten.

    Förstår att du var fullastad hem.

    Ha en fin helg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sån härlig inspiration skulle vi nog behöva lite till manns/kvinns...
    Snön faller ner fortfarande, och jag är nu så less... men som tur är så finns det massor att göra inför våren så det är bara att sätta igång. Nån gång måste väl snön försvinna?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Kikärtsröra låter mums.....tänk om man varit på mässan....men jag njuter av det du visar!

    SvaraRadera
  4. Har sett lite mässbilder från Sussie och Lenas montrar, kan tänka mig att det var väldigt mycket man ville ha där. Jätteroligt och se dina bilder. Och angående google och mig och hästen, jag har märkt att mina bilder är lite överallt där. Och jag är helt säker på att det beror på att jag skrivit på bloggen att det är helt ok och låna mina bilder.
    Ha en skön kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ja vi hade verkligen en kul dag:-). Träffade ju flera gamla bekanta med montrar! Men att det skulle bli en sån klädshoppardag var ju lite otippat! Jag fick ju även med mig en lampa!

    SvaraRadera
  6. Åhhh, om jag ändå hade varit där! Men nu laddar jag för full till nästa mässa. Snart är det ju dags för Älvsjö.
    Jo, mitt växthus är bara tio kvadrat. Det är väl kanske lite för litet egentligen, men en sittplats bara måste man ju ha och det funkar bra. Nej, det huset är INTE av den stabila sorten. Aluminiumstommen är alldeles för vek för all den snö som kommer nu för tiden. Hinner man inte skotta, så hänger taket.
    Jag ska bygga mycket större när detta byts ut. Men det får väl duga en säsong till.
    Nu har solen tittat fram här. Så skööönt!
    Ha en bra dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Så roligt du haft på Rum- och trädgårdsmässan. Jag ska besöka Örebro Trädgårdsmässa i år. Den är mer lagom och dessutom bara 5 mil bort!
    Grapekärnorna är lätt som en plätt att få att gro! Denna gång la jag dem i vatten över natten innan jag petade ner dem i vanlig jord, två i varje kruka. Sen tog jag bort den minsta när de kommit upp en bit.
    Utmärkta ge-bort-växter. Har bara en kvar nu.

    Lycka till!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Jamenvisst är väl världen bra liten det var så roligt att träffas och jag är säker på att det blir fler möten framöver så roligt.
    Ha det bäst!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej igen, den rosa månskenslampan blev såld men det dyker kanske upp någon annan fin.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Visst var det en härlig mässa, var där på torsdagen redan...har dåligt tålamod så jag kunde inte bärga mig till helgen..
    Träffade inte så många bloggare men hälsade på Lena och tittade, och klämde, på sakerna i den underbara montern hon delade med de andra tjejerna.
    Tycker det är så kul att det inte "bara" är växter utan en hel del annat smått och gott på de där mässorna. Såg en hel del underbara kläder så antar att du kommer vara "välklädd" ett tag framöver nu då!
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Det var verkligen en trevlig mässa! Jag tänkte som du, den var alldeles lagom i storlek. Blir det för stort klarar jag inte att ta in allt. Mycket fint fanns på mässan och jag såg också ett och annat klädesplagg som gärna kunde fått följa med hem.

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Ser ut som en riktigt härlig och inspirerande mässa. Jag visar de fina handdukarna idag igen på bloggen, jag är så himla glad för dem skall du veta! Kramar Pia

    SvaraRadera