måndag 21 mars 2011

Grisen har varit här!!!

Inte kul!
Hörde att det dunsade nåt mot huset tidigt i morse.
Då jag kommer ut har vildsvinet hittat en av de få platser som inte är snötäckt bakom mitt hus!
Har haft besök tidigare då större ytor drabbats, men trodde aldrig han skulle våga sig
så nära inpå huset. Jobbat odentligt med en del rätt djupa hål. Runt hela brunnslocket har han bökat. Varför tror jag det är en han förresten? Gissar en utstött ensam galt? Annars borde det varit än värre.
Svårt att visa på bild men ni får säkert en aning av förödelsen. Lite läskiga djur tycker jag.
Här under ligger dessutom både el- och vattenledningar som går vidare till de andra byggnaderna.
Dom vill man ju inte få sönderslitna.
RÖR han mina rabatter flyttar jag!! Sa jag då jag såg huggormen också i och för sig och än bor jag kvar.


Såg ni trädgårdsprogrammet igår i TV8?
Härliga trädgårdar visade de. Speciellt den ena medelhavsträdgården gillade jag.
Även den manlige kunniga programledaren jag inte minns vad han heter.
Om den kvinnliga säger jag inget....

Sytt ett doplakan i helgen!
Ha en bra ny vecka
Barbro

9 kommentarer:

  1. Ushinamej vilken otäckin´g!!!!!
    Bökat runt och sabbat i din trädgård!!!!
    Önskar dej en ny fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Ja dessa svin kan ställa till stor förödelse på kort stund! Men vilket fint doplakan du sytt, får nog beställa hos dig i sinom tid.... ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Svin är inte kul , stackars dej , jag bävar för den dan de dyker upp här.
    Vilken härlig morsa du har en riktig krutgumma att va rädd om , fast hon verkar ju klara sig själv.

    Ha de bäst / Ingela

    SvaraRadera
  4. Usch och fy för vildsvin. Dom kan verkligen ställa till det. Hoppas verkligen han inte kommer igen.
    Har en vännina som har stora bekymmer med dessa odjur.
    Vilket sött lakan du sytt.
    Ha de så bra, kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ett elände med dessa vildsvin! Vi har också haft i trädgården vid flera tillfällen men jag tror att de har blivit skjutna, vi har inte sett några spår sen i somras. Hoppas ni blir av med dem innan de förstört allt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Usch det låter inget vidare:( Inte nog med att dom är stora och läskiga dessutom så förstör dom som tusan:(

    Jätte sött lakan du har sytt!!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Inte kul! Det skall visst finnas vildsvin här i trakten också, de har skjutit flera stycken har jag hört. I min trädgård är det sorken som är ett dilemma. Snösmältningen avslöjar tusentals högar, vet inte hur jag skall kunna få ordning på trädgården? Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Attans så fräcka de är de där svinen! Tänk vad de kan ställa till med. Fastän vi bor nära city så finns det grävling, räv, harar och fasaner runt oss.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Fy sjutton va otäckt att ha dom sååå nära. Och inte var han snäll heller som förstört så mycket.
    Kan man inte skrämma iväg dom! Lite längre upp i ur skogen vet jag att det har skjutit av några som kom för nära i på bebyggelsen.
    Va lite tull du fick betala! Men det är nog så att jag handlade lite mer. Ja jag ska inte ta in nåt mer ,tror jag om inte det är något som går väldigt bra.Alltid lika kul att prata med en som sitter i samma båt ,nästan iallafall.
    Kramiz Mia

    SvaraRadera