fredag 16 december 2011

Jag kan inte begripa...

...denna totala hysteri över Sagenservetter!!
Är det nån sorts världsomfattande rörelse som byter servetter med varandra??
Nån som kan förklara?
Visst dom är ju jättefina, men verkar sprida sig som en löpeld då man fått hem nya. Första gången jag tog hem dem fick jag förfrågan från Tyskland och sålde lådvis. Hm, visserligen är Sagen norskt men servetterna tillverkas i Tyskland.
Liten omväg kan tyckas.....
Sen nån i Frankrike som fått nys om min lilla webshop.
Därefter hade fransyskan nån servettbytarvän i Ukraina som handlade massor.

Och tro det eller ej: En dam i Khazakstan, nära kinesiska gränsen hade hört talas om http://www.barbrok.se/???? Kan ni begripa?
Där var det inte tu tal om banköverföring eller PayPal, näe, Western Union var det som gällde och pengarna skulle kvitteras ut på en bensinmack!!!!
Man lär så länge man lever hur saker o ting funkar!

Suck, tänk om övrig försäljning också drabbades av denna löpeld!

Tänkte inte jag skulle ta hem fler, eftersom lönsamheten är löjligt liten, men i Ukraina hade man koll på att nya motiv just kommit ut och ville jag skulle beställa! Okejrå!!!! Tog väl hem då. Synd att Sagen inte håller sina kunder informerade, utan att man får fakta från långt bort.......

Supersöta motiv.
Första dan jag hade dem (i förrgår) såldes 22 paket på några timmar!!!
Tack-å-bock!!!
Alla mina motiv kan beskådas här
Lämna gärna en kommentar om ni vet nåt om servettbyteri, servettbrytning har jag ju hört men inte servettbytning??????

Kram Barbro

10 kommentarer:

  1. Jag bara säger en sak...decoupage!!! De vackra motiven är sagolika att dekorera krukor, askar, skrivböcker mm mm med=)

    Önskar dig en fin kväll och en underbar advents helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Servetterna används säkert till mer än just servetter. Var glad att du får sålt så mycket även om det inte är nån större förtjänst men det an leda till mycket!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jag tror också att det blir decoupage.
    Det är ju superhäftigt att du har så långväga kunder. Tur att det är förhållandevis små prylar. Många bäckar små, du vet
    ha en bra helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. oj jag säger samma sak DEKOUPAGE,, alla dedär skulle jag gärna ha velat ha.Brukar sända efter servetter till Marjas design,,på netet.Ja visst bor jag längre norrut än va du gör.. almunge känner jag lite till för min syrra bor i Märsta. själv får du titta en bit bort..en liten bit från Vasa..norrut.där bor jag..

    SvaraRadera
  5. åååååååååå underbara servetter,,,vill ha....förstår att du säljer bra av dem....kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Jag samlade servetter när jag var liten. Och vi bytte med varandra i skolan. Ungefär som man bytte bokmärke. Men då var jag 7 år. Men man kan ju samla även som vuxen. Dom är jättefina, nästan synd att torka sej på dom!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  7. Inte funderat på att bli agent i hela världen för dom fina servetterna, det verkar finnas en väl utbredd marknad!
    Tyckte det var kul det du skrev om planen som skulle lande och det där för många år sedan, har alltid funderat på hur det är att arbeta som flygledare, häftigt tror jag! Myyycket ansvar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Ja, du ....jag förstår ju faktiskt hysterin över servetterna eftersom vi som scrappar använder dem till nästan allt.
    De håller bra kvalite och är lätta att decoulpera.
    Enda nackdelen är att de är ganska dyra;)
    kram ulla

    SvaraRadera
  9. Oj nu kan du ju bli agent å sälja världen över! Så fina de är! Ha en fin fjärde advent! Kram Iréne

    SvaraRadera
  10. va roligt att du skrev en kommentar.. Ja Vasklot känner jag nog till det är ju därifrån båten går över til Umeå...Tänk va det är många på bloggen som har sina rötter i Finland.. det är ganska kul tycker jag.;O)

    SvaraRadera