tisdag 2 november 2010

De tre marodörerna

Jag har tre marodörer i min trädgård. Javisst, de är kanske vackra men ibland (numera alltid) får man nog av dem. Särskilt då man driver upp allehanda växter i växthuset redan i februari och de mumsar i sig allt i maj-juni! Har provat allt som kan skrämma dem. De äter även växter dessa djur inte ska gilla. Don´t like!!!
Visst man får kanske skylla sig själv då man bosätter sig i skogen, men de kan väl åtminstone gå till grannen nån endaste gång.
Vildsvinen har också gjort besök i min gräsmatta, grävlingen i en av rabatterna, huggormen bor under huset och sen dom där ni vet som bor i väggarna..........
Ojsan, nu får jag nog hålla för munnen, jag som kanske ska sälja...
Ha en bra dag
Barbro

1 kommentar:

  1. Kanske skall vinkla beskrivningen nu om du skall sälja. Underbart läge, med naturen inpå knuten...ler. Har inte hunnit få upp klockan med innehåll ännu. Får bli när vi kommer hem. Ha det så gott!
    Kram Pia

    SvaraRadera