söndag 24 oktober 2010

Mina FRUAR

Somliga har tomtar på loftet. Jag har fruar på skullen. Idag klädde jag av några av dem bubbelplasten och de fick komma ut och lufta sig.
Vaddå fruar? Varför heter de så??
Jo, jag hade en av dem på min trappa och hade råkat sparka ner henne så hon blev huvudlös. Några veckor senare fick mitt treåriga barnbarn syn på detta och trodde genast det var han som var den skyldige och kom för att erkänna sina synder. Men han visste ju inte riktigt vad det var han hade haft sönder, statyett finns ännu inte i hans ordförråd.
"Murmur, murmur, jag har råkat ha sönder den där........den där.......den där FRUUUUN."
GULLUNGEN MIN!!

4 kommentarer:

  1. ahhhhhhhhhhh vilken härlig parad av fruar!
    mp gott goa du, varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. Va kul att du vill följa min blogg ska göra detsamma med din. Så underbar kommentar av ditt barnbarn..frun :-) Tänk om vi vuxna tänkte lite mer som barn ibland. Jag har också turen att få vara mormor till två goa barnbarn på 5 och 7 år.
    Jättefint arrangemang du har gjort med den rostiga kronan och en "fru".
    Ha en fortsatt skön helg och välkommen åter.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Ser du att mitt lilla tips funkade!...ler. Härlig kommentar från ditt barnbarn. Ha en fin start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Han är för söt lilla Edvin. Och fruarna är inte så dumma de heller:-)

    SvaraRadera