söndag 17 oktober 2010

Ska det verkligen behöva bli vinter i år igen?

Jag åkte, sent i fredags kväll efter jobbet, de 10 milen till vårt lantställe i Roslagen. Det gick väl lite fort. Halvvägs började bilen bete sig "konstigt", och min första självklara tanke, hm, var att jag höll på att tappa ett hjul! Hur logisk var den tanken? Kollade ändå för säkerhets skull och fortsatte resan. Då jag kom ikapp några andra bilar körde de 60 kmh! Då började jag ana......Ett par kilometer senare snöade det! Hemska tanke, inte skulle väl det vara nödvändigt??
Så här vacker utsikt har vi från halva tomten på "landet". Synd bara att man på 60-talet inte tyckte det var viktigt att man placerade huset så att man fick havsutsikt! Låter konstigt att kalla landet landet, om man vet hur jag bor då jag inte är på landet, dvs på RIKTIGA bonnvischan.



Både mina vita rosenskäror. den egensådda pelargonen och denna rosknopp hade klarat sig från frosten.


1 kommentar:

  1. Inte snö ännu!!! Inatt hade vi 8 grader kallt, så det är ju på g. Hoppas du får en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera