lördag 29 oktober 2011

Mer Tyskland

Fick ett mail från väninna G ang förra Tysklandinlägget: Hon undrade vad som tagit åt mig som åkte 4 timmar tåg ut till ingenting i stället för att gå på loppis/marknaden......Å det bara för att Mannen ville så...
Har inte tänkt på saken från den sidan, men lovar, ska aldrig ske igen!!
På denna restaurang firade vi födelsedagen! Kan rekomenderas, den heter "Das Altes Zollhaus"

God mat, förstklassig service och låg vackert i en skogsdunge trots att det var mitt inne i Berlin!

Matavdelningen på varuhuset KaDeWe var värd en extra titt. Europas näst största efter Harrods. De hade visst flera tusen olika korvsorter!

O massor av fula fiskar

Hundra olika röror och inläggningar.

Inget för mig.

Gissa vad som ligger längst till vänster i disken??
Grisstrupe!!!
Fråga mig inte hur den används eller anrättas. Gubben trodde man stoppade korv i den, jag har ingen aning. Ingen liten galtfot heller!!

Trevlig helg!
Barbro

12 kommentarer:

  1. Verkar vara en riktigt bra och god stad att vara i. Ligger faktiskt inte så långt bort. Synd att jag har firat min jämna födelsedag...

    Ha det gott

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Haha ja vad gör man inte för det manliga könet !!!!! Tåg mitt ute i ingenstans istället för shopping. Det är kärlek det ! Se till att påminna honom om det typ varje dag så han kommer ihåg det bara :-)
    Ha en fortsatt trevlig helg.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. gud vad roligt att få besöka ett så välsorterat matvaruhus...me like...jag ska ha fotograf inför julreportage hemma på måndag, annars hade jag inte börjar julpynta innan 1 advent...grannarna tror väl man är tokig...kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Jag blir så sugen på att resa iväg på en trip när jag ser dina bilder...det skulle vara spännande att åka till Berlin, storstäder överhuvudtaget är spännande gärna med gamla vackra byggnader. Tack för att du delar med dig av fina bilder=)

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar resa ni gjort, alltid roligt med nya upplevelser! Tack för intressanta tips om staden Berlin och dess omnejd! Bra att veta också att tåget ut på landsbygden blir det inte för vår del om vi åker dit.
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det var ett jättbra sätt och fira födelsedag på, en resa är alltid roligt. Och vilket utbud av mat, allt utom inälvsmat gillar jag.
    Och mina dörrar, jag tror dom utgått. Men det finns liknande.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt typiskt tyskt hus, det ser så där mysigt ut som det kan vara på landet i Tyskland. Mysigt!
    Nä, som en manligt arbetskamrat sa till mig en gång,...."grisfötter och svärmödrar är bäst kalla"......Men strupe, jaaa, allt går väl att äta. Och vilken charkavdelning, waouw!
    Kramar fr dimman
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Oj vilket varuhus, måste varit en upplevelse att se allt! Kul att få se lite av Berlin! Ha det gott vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Synd med tågresan men det kunde ni ju inte veta i förväg...
    Oj vilken mat. Såg både gott ut och inte! Den där fisken var verkligen en ful en :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fin resa ni varit på! Jag har aldrig varit till Berlin så det var roligt att få se foton från staden.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Kul att se alla bilderna från din Tysklandstripp! Såg din annons i Lantliv...du och jag! Ha nu en fortsatt fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Rosorna var fejk från Blomsterlandet. 19 spännstyck och så fina :-) Kolla Pias svar
    under din kommentar hos mig om du vill ha riktiga...... blöt oasis så håller de.
    Ha en härlig dag.
    kram Bittan

    SvaraRadera