torsdag 20 januari 2011

Räddade från soporna!

Äntligen ett litet inlägg! Var alldeles för länge sen nu. Ska bättra mig!
Orsaken är att jag håller på med en ny hemsida som tar all tid i världen. Den är redan publicerad fast den inte är riktigt klar, och då ligger den ju och tickar pengar utan att nån kan handla.
Bråttom bråttom o aldrig blir jag nöjd, men nu börjar det likna nåt. Ni får kika senare, håller den för mig själv ytterligare en tid. 
Min "gubbe", den äldre, inte han på 3, har rensat upp efter en avliden släkting 60 mil härifrån.
Jag var liiite (lite med många "i" betyder mycket) orolig att han skulle komma hem med helt fel saker och låta HELT rätt saker gå på soptippen.


Jag tipsade om att finns det zinkbaljor, emaljerade prylar och gamla ramar: VAD DU GÖR; SLÄÄÄNG INTE!!! Visst är dom fina dessa kannor?! Om det nån gång om länge, länge blir sommar ska dessa innehålla vilda sommarblomster och stå utomhus på trädgårdsbordet i bersån!


Gamla fina träramar blev också mina, nästan så man är lockad att låta den okända gubben sitta på väggen. Eller dotterns bröllopsfoto.


En låda med blandade ramar, såå fina! Dessa var på väg till tippen!!


Tur man var med och styrde upp lite, annars hade huset fyllts av Jie-tavlor och sånt. (Bläääh)

I morgon bitti hänger jag på låset till Formex, har massor av idéer vad jag vill handla och av vilka leverantörer! Bojkottar dem som inte levererar det de lovar i den tid de lovar.
Handlar inte av den där det mesta är trasigt då man öppnar lådorna då de eventuellt kommer efter 5-6 månaders väntan. Man får vänta medan de servar de större kändare kunderna. Sen kommer en trejedel, sen kommer en tredjedel ytterligare nästa månad men nya 600:-  för frakten, sen kommer inte resten....suck, men man kanske inte handlar mer av dem som säljer bord men stolarna som hör till kommer aldrig, eller de fina glasen för likör, men de tillhörande vinglasen kunde man glömma...Sen ska man dessutom känna sig smickrad att man överhuvudtaget får handla hos dem. Och varför ställa ut saker att ha för beställning då de aldrig levereras? Vanligt hyfs säger väl då att man borde meddela sig och beklaga det inträffade, men sånt verkar inte viktigt. Finns andra kunder.

Nej, man handlar hellre av dem som levererar det de säljer, kan de inte få med allt på en gång bjussar de på frakten för återstoden. Inget tjafs om man reklamerar senare än man borde. Man hinner faktiskt inte gå igenom varenda pryl på ingen tid alls då det levereras pallvis. Trevligt bemötande och inte hutlös fraktkostnad! Såna gillar vi. Superexempel på de sistnämnda är Affari! Olsson & Jensen har varit en ny bekanskap under hösten som har gjort mig glad. De har det de säljer och vet när de kan leverera.

ÅÅÅ vad det ska bli kul!!
Återkommer med rapport
Barbro

4 kommentarer:

  1. Går det att kommentera nu tro?je gången gillt...?

    Tred

    SvaraRadera
  2. Låter som julafton när mannen kom hem! men jag förstår din oro thihi...
    hoppas du hade en mysig dag på formex..lite avis är jag allt..

    Ha en bra dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  3. Gustav är en fin man som vet vad en kvinna behöver!Superfina saker ju!

    SvaraRadera