lördag 20 november 2010

Mormor exploderar!!

God kväll
Idag har jag umgåtts med min lilla älskling, Edvin 3 år.
Alltid lika roligt, blev bl.a några åkturer i pulkabacken.
Som vanligt ville inte Edvin att jag skulle åka hem då det började bli dags, utan hade tusen saker vi måste göra först. Idag var det ju spökjakten vi måste klara av innan jag åkte.
Jag avböjde vänligt men bestämt med ursäkten att jag måste hem och brodera, hade mycket som väntade. Edvin utbrister: " Men murmur, du kan väl explodera i morgon i stället......"

Fortsätter att visa lite av de varor jag packat (nåja...) upp i veckan.



Gjutjärnsurnor med patina, dem kan man aldrig få för många av!


Fint liten värmeljushållare gjort på trädda pärlor


Ha en bra fortsättning på helgen
Barbro

10 kommentarer:

  1. De är ju för rara de små liven...
    jag har åxå barnbarn som gör att man "exploderar" i skratt ibland ;)
    trevlig kväll...
    ullamaria

    SvaraRadera
  2. Finns det något underbarare än barns kommentarer. Jag önskar jag skrev ner barnens när de var små, men det stannade vid en tanke. Men jag skall försöka göra det med barnbarnen. Men min lille Arvid har ju inte ens börjar prata ännu. Ha en riktigt mysig söndag goa du!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. vilken tur att inte mormor exploderade så hon kunde delge denna mysiga historia. kramis semlan

    SvaraRadera
  4. De där små barnen har alltid så härliga kommentarer och många gånger så stämmer de...! mitt älsta barnbarn gabriel 6 år ger alltid små kommentarer till mig, det är så mysigt! Ha en skön dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Åhhh så mycket fina gjutjärnsurnor!!!!
    Ha en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Barn är verkligen inspirerande! Men visst kan man väl explodera nu inför jul med allt som man kan göra. Det gäller att prioritera.
    annika

    SvaraRadera
  7. KUL :)

    BLOGGPARTY hos mig
    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  8. Barn är underbara.
    Vilka fina gjutjärnsurnor.
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej murmur!=)
    Ååå vad det är härligt med barns kommentarer. Jag har fyra egna barn och jobbat med barn i många år och det är många goa kommentarer man har fått höra...de är ju så kluriga också de små liven.

    Fina bilder du visar!
    Ha det gott och må väl!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera