torsdag 17 maj 2012

You made my day!!!

Tänk vad lite feed-back kan betyda mycket!
Broderade dessa bröllopslakan till en kund vars dotter skulle gifta sig.
Och det var bråttom! 
Jag lade allt annat åt sidan och lät detta bli prio ett.
Dvs god service! Gubben min säger att jag ska lägga på en hundring i akututryckning,
eftersom det är väldigt ofta mina kunder är ute sent. Oftast lyckas jag hjälpa dem i tid.
Hinner jag så hinner jag.
Lakanen broderades med vit tråd på vita lakan, men den bilden hade ju inte ni sett....
Och nu till saken.
Jag fick detta mail igår:

Hej Barbro,

Jag hämtade ut lakanen ikväll…… blev sååååå nöjd. De är så fina, så vackra, brodyren är helt fantastisk och underbar
kvalitet på lakanen.
Ett STORT TACK för ditt jobb! Jag kommer varmt rekommendera dig till vänner och bekanta.

Ha en Trevlig Helg och en underbar sommar!
Annelie


Bra reklam, eller hur??? Jättegulligt skrivet, blir nästan rörd.
Man kan nästan tro det är fejk jag hittat på själv....
Många kunder hör av sig och tackar, vilket är extra roligt eftersom jag lägger ner min själ i detta.

Oftast är själva broderandet inte det stora jobbet utan arbetet i datorn och 
letandet bland mönster som tar den största tiden.
En enkel text som ovanstående går ju snabbt så fort man kommit överens om vad det ska stå.
Men det här krävde 51 mail innan kunden kände att vi hittat rätt!!!

Ha en bra helg mina bloggkompisar!
Just nu rinner tiden alldeles för fort och hinner sällan göra
inlägg och tyvärr inte riktigt hänga med på era bloggar lika mycket som jag vill.
Tar igen det så småningom.

Kram
Barbro



8 kommentarer:

  1. Jättevackra broderier, jag förstår att kunderna blir nöjda=)

    Ha en fin långhelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina broderier.
    Vet du, jag har fortfarande inte fått upp gardinen, min symaskin strular. Men handduken få väldigt många att reagera. Den är så vacker och passar perfekt där den hänger på spishandtaget. Jag ska visa den på bloggen när gardinerna är klara...
    må så gott
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Du gör så himla fina saker. Jag förstår att dina kunder är överlyckliga.
    Ta det lugnt med bloggen du. Vi finns kvar här.
    Ha en riktigt fin helg nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att kunderna verkligen är nöjda. Det blir ju sååå vackert.
    Ha en bra helg, Kram ulla

    SvaraRadera
  5. Klart dina kunder är nöjda med dina fina alster. Jag bara älskar min handduk och än så länge får jag peppar peppar ha den ifred. Inte så många som heter samma som jag ;).
    Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Förstår verkligen kunden, så fint broderi! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Så skoj att få veta att kunderna är nöjda!

    Hos mig är det "tvärtom" hör jag inget, då är de nöjda.
    Skulle de t ex ringa blir jag "kallsvettig" då är det som regel något som inte är bra.
    Men som tur är så händer det väldigt sällan! :-)

    SvaraRadera
  8. HIMMEL så fina lakan!!!!!!!!!!!!!! Har då aldrig sett på maken!!!!!!!!!!!!! Om inte kunden reagerar med att tacka, applodera, tjuta av förtjusning - ja - då är hon blind!

    Hoppas du har en skööön helg!

    Kramar!
    -Pia-

    SvaraRadera