fredag 6 januari 2012

Spontansemester

Hej Vänner!!!
Tänkte ni skulle slippa mina råttinlägg ett tag, fast jag har mer sånt på hjärtat i och för sig, men det kommer senare.

Fri som fågeln kan man ju göra vad som faller mig in.

Alla bilder lånade från nätet

Hade tänkt att nu ska jag passa på att resa.
Njuter av livet gör jag för det mesta, men visst njuter man liiite extra då man kan gräva ner fötterna i varm sand och slänga sig i ljummet vatten?? En kall isthe under en parasoll! Det gör i alla fall jag! Slippa kyla och halka.
Jag är absolut ingen vintermänniska!

Kom på häromdan att nu ska jag till Thailand.
Kanske lite ekonomiskt tokig idé eftersom jag snart ska fira jämt på Kan.ö,
men va fasen "Wild and crazy".
Sagt och gjort, flygstol bokades, kollade om jag fick nån reskamrat med mig, men folk har ju jobb att tänka på, liv som är inplanerat osv, så det fick bli det ressällskap jag så ofta tar med mig på äventyr. Dvs mig själv och en ryggsäck!
Mannen i mitt liv kan av olika skäl inte flyga så långt, + att han har en försörjning att tänka på......
Snäll dotter fick snabbkurs i hur en webbutik drivs, kommer att gå bra med mailinstruktioner från andra sidan jordklotet!


Igår visade det sig dock att två unga herrar jag känner väl från min f.d. arbetsplats, och haft mycket kul ihop med, skulle till samma härad och vips ser vi till att ta sällskap några dar. Det blev jag glad för!

Jag gillar inte att vara på samma ställe för länge och bara ligga på stranden, så jag har gjort lite planering för vart jag ska.
Vill ha ut lite äventyr, eller åtminstone se olika platser och upptäcka nya öar.
Vad jag sen gör får vi se, matlagningskurs brukar vara en höjdare.
Ska försöka undvika förra resans misstag: 5 olika långt-ifrån-varann-ställen på 2 veckor. Men är redan uppe i tre o dagar kvar att planera in. Hm.
Först blir det Koh Lanta, sen Nai Yang, sen Koh Hai, sen.........
Jaja, nån vecka kvar innan jag åker, så nu hinner jag dessutom banta 10 kg, hehe, närå, har redan bantat klart. Mer om detta i senare inlägg. Då jag garanterat har bantat klart.
Lite fläsk ska kanske bort ändå......får bli soppor några dar...

Puss o kram

Barbro

13 kommentarer:

  1. Heja Barbro, vilken resa!
    Nästa gång kan du väl ta mig med... men inte så långt bara. Kan vi inte ta en ålandskryss...hi hi.
    Å vad spännande. Hoppas på många foton sen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Underbart !!!!!!!!
    När jag bli panchis ska jag bli som BarboK .
    You are my idol :-)

    Njut å va fasen 10 kg vem brys sig :-)

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Ledighet...pension...semester..."ja det är långt dit sa kärringen som titta på månen" (ett av pappas favorituttryck). Tänk att ha möjligheten att bara spontant kunna bestämma sig för att sticka iväg=)

    Ha en fin helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Åh vad härligt spontant det låter, jag älskar såna där tokiga idéer som bara ploppar upp och så fullföljer man dem.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Oh, hopplala, så underbart det låter! Glöm inte packa ner kameran bara, väntar ivrigt på bilder. Tänk bara vad skönt för fossingarna att få gå i sanden......Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Ja du, nu satte du griller i knoppen på mig...
    med valp i huset och en gubbe som jobbar på annan ort så blir det svårt att få till ledighet
    för mor. Men det låter ju helt underbart...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Fy f....för råttor vännen....Ha det toppen på din semester nu. Bokade precis en resa vi också men i september
    Ses vi på Formex? Jag jobber i monter A39:21 hos BisseBeth
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Ååå lyckans ost! Just det där: att få känna den varma sanden under sina fötter och bara vara...

    Ojs, berätta mera om ditt lilla husdjur! ;)

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  9. lyckliga människa! Jag är inte ett dugg avundsjuk, suck.

    Ha det helt underbart...KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Wow! Va läckert......Hoppas du får det heeeelt underbart. Jaa...jag är nog allt lite avundsjuk jag oxå :o)
    Kraaam!

    SvaraRadera
  11. Ha en så fin semester, strongt att resa själv, hade nog inte jag gjort! Tur att alla är olika! Ser fram emot lite bilder!! Kram vännen! Iréne

    SvaraRadera
  12. Nämen oj då!
    vad roligt att få se bilder sedan.
    Kram på dej,
    Ulla

    SvaraRadera
  13. Ha en helt underbar resa! Dottern o svärsonen hade det fantastiskt men det var väldigt varmt så det var mycket bad.
    Cath Kidston-necessären är ju förstås en kopia men jag är glad för den, gillar Cath Kidston.
    Ha det gott och njut så mycket det bara går!
    Kram Eva

    SvaraRadera