onsdag 15 juni 2011

Nysprayad blir dränkt katt

Den här dan har väl gått sådär.....
Började med att jag hade en tid hos frissan, men hade lite tid över innan jag behövde åka,
så skulle bara.....
20 minuter efter jag skulle varit där ringde hon och undrade var jag var.
Nåväl kom både dit och därifrån, klippt och sprayad och vaxad!
Hade några måsten innan jag tänkt åka till sommarstället eftersom man lovar sol i morgon.
Bland annat skulle detta stöd grävas ner för mina Klematis.
De gamla störarna ruttnade och hittade detta fina från Two Faces of Sweden.
Egentligen avsett för kund, men blev mitt! Glad för den saken!


Eftersom det är 220 högt behöver det grävas ner ca 30 cm.
Men problemet var att det regnade o regnade, och inga smådroppar utan det öste ner.
Så fort det slutade var jag ute med spaden, men då satte det igång igen.

Till slut kunde jag inte vänta längre, dels skulle jag åka dels växte Klematisen alltför fort för att vara utan stöd.
Så jag struntade i regnet och började gräva. Gick inte ett dugg fort. Håret genomblött och efteråt kunde jag till och med vrida ur underkläderna. Mascaran rann och gjorde piffiga svarta ränder utefter ansiktet.
Inte lätt att få till det så jag fick krypa på knä för att få tillbaks jorden inuti stödet. Riktigt lerkravlande.
Om det blev rakt?? Inte vet jag, glasögonen var så igenimmade!
Men jättefint stöd, eller hur?
Lagom till jag var klar kom solen fram.
Fler varor från Two Faces finns på min hemsida HÄR
Nu öser det ner igen, törs man tro på det där med sol i morgon?
Barbro

11 kommentarer:

  1. Jättefint växtstöd och vilka härliga bilder!!

    Kram/M

    SvaraRadera
  2. Det blev ju helt lyckat! :)

    SvaraRadera
  3. Vackert stöd men bedrövligt med regnet. Det passerar visst just nu Närke. Himlens portar har varit öppna i 1,5 timma nu men ska snart stängas...(hoppas)
    Jösses så mycket du har att stå i nu då du är ledig hela dagarna. Hur gick det med planteringen?

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Vilket otroligt fint växtstöd, klart du skulle ha det själv passar ju perfekt hos dig.
    Typiskt att solen kom när du var klar men då kunde du ju bara sitta och njuta :).
    Kraaam Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Barbro, jag kan se dig framför mig. Igenimmade glasögon är ju precis sånt som händer och man ger sig banne mig inte, trots man inte ser nåt, och det bara plaskar när man går. Synd på frisyren, men klematisen blir nog glad.
    Jag har mailat dig.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Vilket fint stöd så det var värt att bli en dränkt katt eller
    ha en fin helg
    kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Så gullig sommarstuga och stödet var jättefint.
    Du verkar att ha gröna fingrar och jag hoppas att jag ska få det också snart helst i sommar.
    Här i Skaraborg regnar det för fullt!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Det är snyggt, det ser väldigt rakt och fint ut och jag hoppas du fått fixat till håret igen och målat dit nya ögon. Här är det ingen idé att göra det idag. Spöregn och 10 grader - var det sommar, eller hur var det?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jo jag trodde väl att du undrade om mitt icetea haha.Fick ett tips att dricka nåt annat istället :-)
    Skulle kommenterat dina växtstödsbravader häromdagen men då strejkade vårt bredband IGEN.
    Väntar på en ny dingelidong för 3:e gången och mast som ska upp inom kort !!!( i feb var det inom kort) . Det funkar hjälpligt trådlöst men ibland blir man utloggad mitt i nåt.
    växtstödet blev ju kanon efter lite meck...men skam den som ger sig o tur att frissan var efter :-)
    Återkommer med beställning av bebbefilt när allt är klart framåt jul.
    ha en fin helg.

    kram Bittan

    SvaraRadera
  10. Förlåt att jag skrattar, men du har gjort en strålande beskrivning av din dag och ibland kan man inte annat än skratta åt eländet och ska det jäklas så brukar det ju göra det ordentligt.

    Hur som helst, det är ett fantastiskt vackert växttorn, Klematisen kommer att trivas väldigt bra där. Hoppas du fått ordning på den nya frissan och att mascaran borttvättad.

    Ha nu en riktigt fin helg med massor av sooool!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera